مهاجرت به فرانسه,اقامت فرانسه,تحصیل در فرانسه

مهاجرت به فرانسه,اقامت فرانسه,تحصیل در فرانسه

مهاجرت به فرانسه,اقامت فرانسه,تحصیل در فرانسه

مهاجرت به فرانسه,اقامت فرانسه,تحصیل در فرانسه

مهاجرت به فرانسه

    فرانسه با عنوان رسمی جمهوری فرانسه کشوری است واقع در اروپای غربی؛ فرانسه بزرگ‌ ترین کشور اروپای غربی و بعد از اوکراین دومین کشور بزرگ قاره اروپا است. این کشور با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، آندورا و اسپانیا مرز زمینی مشترک دارد.فرانسه یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است.جمعیت کشور فرانسه حدود ۶۵ میلیون نفر است.

تحصیل در فرانسه به صورت رایگان می باشد. زبان تدریس فرانسوی است اما بعضی از دانشگاه ها به عنوان مثال دانشگاه تولوز به زبان انگلیسی هم تدریس می کنند. متقاضیان که به دنبال تحصیل در فرانسه هستند باید به زبان فرانسوی مسلط باشند و امتحان TCF و یا DELF را گذرانده باشند.توصیه می شود درخواست تحصیل به مقاطع فوق لیسانس و دکترا داده شود چرا که درخواست ویزا برای مقطع لیسانس با دشواری همراه است. فوق لیسانس معمولا دوره ای یک ساله است . فوق لیسانس دو ساله هم وجود دارد که سال دوم معمولا آمادگی برای مقطع دکترا است.ادامه تحصیل در فرانسه در مقطع دکترا خود به تنهایی سه سال طول می کشد.تحصیل در فرانسه در سه مقطع تحصیلی ( لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا) امکان پذیر می باشد. شایان به ذکر است که کشور فرانسه کلیه دانشگاه ها و مراکز آموش عالی کشور ایران را قبول دارد بنابراین مشکلی از نظر پذیرش دانشجو با توجه به دانشگاه وجود نخواهد داشت.

قابل توجه افرادی که جهت کار برای اقامت فرانسه اقدام میکنند, به علاقمندان کار در کشور فرانسه ویزا تعلق نمی گیرد، در نتیجه کشور فرانسه به نیروی مهاجر خارجی برای کار نیازی ندارد، لیکن در زمانی که اشخاص بوسیله ی ویزای تحصیلی وارد این کشور می شوند در ویزای آنها حق کار قانونی وجود دارد که اشخاص می توانند به صورت قانونی از آن استفاده کنند، مثلا می توانند در شرکتی به صورت پاره وقت کار کنند و یا حتی استخدام شوند.در نتیجه کشور فرانسه به صورت مستقل به اشخاصی که برای مهاجرت به فرانسه اقدام میکنند ویزای کار نخواهد داد مگر اینکه اشخاص در کشور فرانسه همزمان با کار پاره وقت ، در دانشگاه های فرانسه تحصیل نمایند. عموما زمانی که اشخاص با ویزای تحصیلی وارد کشور فرانسه می شوند ، نظیر دیگرکشورهای اروپایی در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت و درمقطع دکترا 30 ساعت در هفته حق کار قانونی خواهند داشت و مشکلی برای انجام کار برای آنها وجود ندارد. حقوقی که برای کار این گونه اشخاص در کشور فرانسه در نظر گرفته شده است از ساعتی 10 یورو به بالا می باشد. فقط از یک طریق می توان ویزای تحصیلی به همراه کار را تبدیل به اقامت دائم فرانسه کرد و آن این است که اشخاص در حال تحصیل اگر بتوانند که کاری را پیدا کنند که کار فرما آنها را بیمه کند بعد از اتمام تحصیل، میتوانند برای اقامت دائم فرانسه اقدام کنند.نکته قابل توجه در این مورد این است که اگر شخصی هفت سال متوالی در فرانسه حضور داشته باشد چه از طریق کار و چه از طریق تحصیل می تواند اقامت دائم فرانسه را اخذ نماید.